vanliga frågor ...

Ingår sängkläder?
Vi tillhandahåller täcke och kudde. Sänglinne skall Ni ha med Er, sovsäck godkänns inte. Linneset går att hyra, förbokas hos Turistbyrån. 

Vad gör vi om vi tycker lägenheten är dåligt städad?
Då skall Ni kontakta vår stugvärd senast inom 30 minuter i samband med att Ni tillträder lägenheten på ankomstdagen.
Vi kommer då överens om lämpligaste åtgärd. 

Om Ni inte kontaktar oss senast inom 30 minuter efter Er ankomst anser vi att Ni har tillträtt lägenheten och godkänt dess städskick.
Vi har då inte längre någon möjlighet att tillmötesgå eventuella krav på åtgärder som gäller bristfällig städning i samband med Er ankomst. 

Vilken städutrustning finns?
Vi tillhandahåller städredskap såsom dammsugare med påsar, skurhink, skurtrasor, skurborste, diskborste & disktrasor. 
Ni har valt ett boende med självhushåll, därför ingår inte rengörings- och diskmedel, hushålls- och WC-papper i ordinarie utrustning.
Är ni på plats och saknar sådant kan Ni naturligtvis kontakta oss för hjälp. 

Vad gör vi om något har gått sönder?
Vi vill att Ni så snart som möjligt meddelar oss. Det är endast då som Ni ger oss möjlighet att åtgärda dessa brister för Er skull. Vår strävan är att hjälpa varje enskild gäst till ett bra boende under tiden för vistelsen. 

Vi kan inte tillmötesgå eventuella krav på kompensation för brister i stugans/lägenhetens standard, om Ni väljer att meddela oss i samband med avresan.

Stugvärd.

Ann Tessman, 0651-408 81